Viper'ın tasarım çalışmaları 2004 yılında başladı. 1 Kasım 2006'daki ilk uçuş ve 2008'de piyasaya sunulması ile tamamlandı. Viper SD4, tur, eğitim ve planör çekme için tasarlandı.
Viper, CNC işleme kullanılarak alüminyum kaplama ile çoğunlukla metalden yapılmıştır. Uçan yüzeylerin uçlarında, gövde üst güverte kaplamasında, motor kaportasında ve tekerlek kaportalarında kompozit malzemeler kullanılmıştır. Kanatlar sabit akor ve kıvrımlı, hafif yukarı kıvrık uçlara sahiptir; bir ana direk ve bir yardımcı direk etrafında inşa edilmiştir. Kısa açıklıklı kanatçıklar, arka kenarların geri kalanında oluklu kanatlarla piyano tipi menteşeler üzerinde hareket eder. Alçak monte edilmiş yatay kuyruk, dümen hareketi için bir kesikten ayrı olarak sabit bir akorddur; sancak asansörü, uçuş için ayarlanabilir bir trim tırnağı taşır. Yüzgeç ve dümen düz kenarlıdır ancak süpürülmüştür.
Standart Viper, 60 kW (81 hp) Rotax 912UL motorla çalışır, ancak daha güçlü 75 kW (100 hp) Rotax 912ULS motoru da seçenek olarak sunulmaktadır. Ön gövde monokoktur, arkada alüminyum kaplamalı bir tüp yapısı vardır. Kokpit, çerçeveli tek parça bir kanopinin altında yan yana konfigürasyonda iki oturur ve hemen arkada gövdede daha fazla asetat bulunur. Ana alt takım ayakları konsol yaylarıdır. Ana çarklar kaplanmıştır ve hidrolik frenlerle donatılmıştır; Burun tekerleği de kaplanmıştır ve bir seçenek olarak yönlendirilebilir. Diğer seçenekler arasında enstrümantasyon, balistik paraşüt ve çekme tertibatı bulunur.
Teknik Özellikler
ENGINE 4-STROKE ROTAX 912 | S2 100 HP |
TANK VOLUME | 100 L |
CONSUMPTION (NAT 99+) / 1 HOUR | 14,5 L |
WING SPAN | 8,4 m |
LENGTH | 6,4 m |
HEIGHT | 2,2 m |
TAKE-OFF DISTANCE | 420 m |
LANDING DISTANCE | 450 m |
RANGE | 1 350 km |
CRUISING SPEED | 185 km/h |
MAX. SPEED | 240 km/h |
STALL SPEED | 91 km/h |
CLIMB RATE | 4,6 m/s |
DURABILITY | 7 hod 30 min |
MAX. TAKE OFF WEIGHT INCL. BRS | 600 kg |